Explorezi aici: Home

Gaseste-ne pe Facebook

Secret Baits Newsletter

Abonati-va la newsletter-ul nostru pentru a fi informat rapid in legatura cu toate noutatile noastre.

Secret Baits

Totul pentru crap

Cine este online

Avem 19 vizitatori online
Site-ul oficial Secret Baits
Ozetanya balta cu crapi nebuni PDF Imprimare Email

Dupa o vara extrem de incarcata emotional, cu multe trairi si sentimente impartite, dupa tradari si dezamagiri, la insistentele prietenului meu Marius (nr. Marius Stanescu) am hotarat sa facem o iesire la Ozetanya in Ungaria. Ne hotaram cu greu asupra datei, dar dupa ce am “batut-o in cuie” facem rezervarile pentru 3 pontoane alaturate, urmand sa mai vina impreuna cu noi niste prieteni de-ai lui.

Pentru aceasta partida am hotarat sa folosesc numai boiliesuri noi aflate in stadiul de teste si pentru aceasta am pregatit trei tipuri total diferite. Dupa ce am studiat de acasa configuratia locului unde o sa pescuim am observant ca voi putea incerca sa fac 2-3 paturi de nada pe care sa pot pescui si testa noile boiliesuri. Din pacate la fata locului planurile mele au trebuit sa fie modificate si sa pescuiesc cu totul altfel.

A venit ziua Z si dupa ce am incarcat tot echipamentul, nada, mancarea si familia (sotia si feciorul) am plecat spre Dej de unde trebuia sa-l “pescuiesc” pe Marius cu prietena lui. Incarcam masina si cu echipamentul lui Marius, schimbam ceva forinti si plecam spre balta cu mult emotie si bucurie. Pe drum avem parte de un control ARR la masina, din pacate soldat cu o mica amenda pentru lipsa dovezii de reparatie pentru mici indoituri la caroserie, dar din fericire asta nu ne strica tonusul bun cu care eram incarcati. Ajungem cu bine in vama unde ne oprim pentru 20 min sa-l asteptam pe Dan (nr. Dan Dragan) care plecase ceva mai tarziu, dar dupa oprirea noastra, acum era destul de aproape de noi si ne-am hotarat sa-l asteptam sa mergem impreuna restul de drum. Continuam drumul fara peripetii si ajungem in sfarsit pe balta unde am observat fara mare efort conditiile deosebite de pescuit, pe care cu greu le poti gasi la noi in tara.

Ne apucam de despachetat sa ne instalam tabara si sa ne pregatim “armele” pentru ce v-a urma. Imi aleg partea dreapta a pontonului pentru a avea o deschidere mai mare a locului de pescuit sa pot face cele 2-3 paturi de nada asa cum imi propusesem de acasa, iar in stanga Marius care il avea alaturat pe Dan, ambii cu aceeasi nada si cu idea de a face un pat comun. Pregatim lansetele, le incarcam si in asteptarea sonarului lui Dan, lansam lansetele la intamplare. Dan reuseste sa-si balizeze locul de pescuit dupa o iesire pe balta cu sonarul si ni-l ofera si noua pentru a cauta zonele pe care sa pescuim. Avand in vedere experienta mai indelungata in folosirea sonarului il las pe Marius sa iasa cu barca sa caute eventuale praguri, structuri sau orice altceva de care sa ne putem “lega”. Spre bucuria mea gasim chiar in fata locului nostru de pescuit o denivelare destul de pronuntata si hotaram sa o fructificam. Din pacate in partea dreapta nu am gasit nici o structura pe care sa o pot pescui si momentan renunt la a mai face un pat de nada in aceea zona, urmand ca a doua zi sa ies din nou pe balta cu sonarul sa incerc sa explorez mai atent zona, sa incerc sa gasesc ceva interesant.

Marius se intoarce si hotaram impreuna care sunt zonele de care sa pescuiasca fiecare dintre noi si deasemenea unde sa facem un pat comun de nada pentru a atrage ctenul. Pe zona pragului ma hotarasc sa folosesc pentru nadire doar boiliesuri, iar pentru patul comun folosim seminte (canepa, alune tigrate si porumb) impreuna cu un alt tip de boilies pe care il doresc sa fie de mare atractie pentru cten. Patul de cten l-am facut undeva la 40 metri, din pacate pe o zona fara nici o structura, zona care nu ne-a oferit decat cativa ciortani in cele 24 ore cat timp am sacrificat o lanseta pescuind acolo.

In larg am facut un pat de boiliesuri in zona pragului gasit, iar doua lansete le-am lansat una inainte si una peste aceasta zona. Osteniti de atata munca ne asezam cu o bere rece in mana la umbra copacilor pentru a ne trage putin sufletul sa ne putem continua instalarea corturilor.

Relaxati si bucurosi de aceasta iesire observam pe apa deasupra patului meu de boiliesuri o barca care sonda apa. Necunoscand limba maghiara incerc sa-i atrag atentia tipului din barca in diverse moduri pentru ai explica prin semne sa nu nadeasca aceea zona ca este deja nadita de mine. Disperat si nervos de aceasta situatie, strig din ce in ce mai tare la personajul din barca si imi dau seama ca este tot un pescar roman cu care speram sa reusesc sa ma inteleg mai usor sa-i explic situatia in care ne aflam. Il rog frumos sa isi caute o alt loc de pescuit deoarece eu nadisem si pescuiam in aceea zona, el putand sa pescuiasca in dreapta lui linistit, fara sa incurce pe nimeni.  Din pacate nu reusim sa ne intelegem si cu chiu cu vai il fac pe acest personaj sa-si mute baliza cu 10m mai departe de patul meu de nada. Extrem de harnic si silitor reuseste sa arunce o cantitate impresionanta de seminte in jurul balizei lui.

Evident acest incident mi-a taiat putin din buna dispozitie si m-a suparat, dar norocul meu a fost ca toti din “gasca” noastra s-au dovedit a fi niste persoane extrem de placute in preajma carora m-am simtit excelent si am reusit sa trec peste acest moment neplacut. Multumesc Luca, Mira, Dan, Iulia, Cipri, Calin, Marius si Domnita pentru atmosfera placuta de care am avut parte!

Dimineata ma trezesc cu un tonus bun si incerc sa reevaluez situatia, neavand decat cateva trasaturi de la venirea la Ozetanya incerc sa ma gandesc o alta strategie. Avand in vedere patul de seminte al vecinilor de vis-a-vis imi dau seama ca pestele care venea din fata nu prea avea cum sa ajunga la mine fiind oarecum “inchis” si fara mari sperante de a putea captura ceva. Studiez zona nadita de Marius si il rog sa ma lase sa-mi mut lansetele mai la stanga fara a ma apropia asa de mult incat sa-I deranjez sau sa lipim paturile noastre de nada. Zis si facut, ma apuc de o noua campanile de nadire a noului loc pe care urma sa-l pescuiesc, repozitionez cele doua lansete si nu dupa mult timp apar si rezultatele incepand sa prind destul de constant.

Dupa amiaza celei de-a doua zile ma gaseste pe apa, in partea dreapta a zonei unde pescuiam, in cautarea unui loc pe care sa incerc celelalte boiliesuri pe care le adusesem cu mine. Negasind nici o structura interesanta si datorita intensificarii trasaturilor pe patul de nada existent, am renuntat la aceasta strategie.

Avand in vedere frecventa ridicata a trasaturilor m-am hotarat sa-i ofer fiului meu Valentin primele sfaturi legate de modul in care trebuie facut un drill si cum trebuie procedat pentru a scoate in siguranta un crap pe mal. Avand in vedere varsta (doar 10 ani) si echipamentul destul de greu pentru el, am stabilit sa ii intep eu pestii dupa care sa-i ofer lanseta pentru efectuarea drilului. Aplicand aceasta strategie am reusit sa scoatem cativa crapi foarte frumosi si bataiosi, culminand cu un superb exemplar de 11,30Kg pe care Vale a reusit sa-l aduca la minciog dupa un drill foarte frumos. (n.r. puteti vizualiza drill-ul aici).

Partida noastra de pescuit a continuat in cele mai bune conditii cu o atmosfera la superlativ, pesti multi, bataiosi, driluri duble, triple si chiar cvadruple, gratare (Multumiri Luca!), vreme frumoasa si absolut tot ce se putea pentru ca aceasta iesire impreuna cu familia si prietenii sa fie mai mult decat deosebita.

In dupa amiaza ultimei zile de pescuit hotarasc sa ma opresc din nadit in idea de a avea o noapte mai linistita pentru a ma putea odihni inaintea drumului de intoarcere. Cu toate ca nu am mai intretinut patul de nada, pestii cautau in continuare boiliesurile pe care le oferisem in zilele dinainte si nu reuseam sa reduc frecventa trasaturilor. Pentru prima data de cand pescuiesc la crap (peste 10 ani) mi-am scos lansetele din apa pentru a putea opri nebunia si a dormi cateva ore linistit.

Dupa ce m-am trezit, am repozitionat lansetele pentru a continua pescuitul.  Am reusit sa mai prindem cativa crapi frumosi si cu satisfactia unei iesiri deosebite din toate punctele de vedere incepem sa strangem echipamentul, sa-l incarcam in masina si sa ne indreptam catre casa.

In incheiere nu pot spune decat ca am fost pe o balta frumoasa cu niste crapi extrem de puternici si agresivi cum nu am mai prins pana acum, am avut parte de o atmosfera incredibila cu niste oameni deosebiti alaturi de care sper sa mai pot fi si alta data, un viitor mare pescar de crap de care sunt mandru si nu in ultimul rand un test reusit pentru noile boiliesuri Secret Baits.

Fir Intins!

By Florin Negrea

Mai multe poze de la aceasta partida gasiti in galleria foto a site-ului aici sau pe pagina noastra de Facebook.