Explorezi aici: Home

Gaseste-ne pe Facebook

Secret Baits Newsletter

Abonati-va la newsletter-ul nostru pentru a fi informat rapid in legatura cu toate noutatile noastre.

Logare - Inregistrare

Secret Baits

Totul pentru crap

Cine este online

Avem 42 vizitatori online
Site-ul oficial Secret Baits
1 mai muncitoresc la Mika Alas PDF Imprimare Email

Aproximativ 180 zile fara pescuit, fara run-uri, fara sunet de avertizor, fara driluri, 180 AMR-uri, 180 de sanse sa innebunesti asteptand ziua plecarii.

Programata inca din iarna si mult asteptata, impreuna cu alti 26 colegi de suferinta urma sa incepem, pe 1 mai, exodul catre Mika Alas, Serbia, balta inchiriata in totalitate pentru patru zile numai de pescari romani. Reveneam  pe balta pe care, impreuna cu echipa Secret Baits, castigasem in toamna locul 1 si captura intr-un concurs in care a contat media celor mai mari 5 pesti, sperantele erau deci la cota maxima.

Fiind prima partida din an vroiam sa prind mult si de ce nu, daca se putea, mare. Tragerea la sorti a standurilor  facuta cu o luna in urma (ca sa evitam discutiile si cearta pe locuri ) mi-a adus standul 2, unul considerat mai mult slab decat bun, spun slab in idea ca e mai putin productiv decat altele in aceleasi conditii, pt. ca pe acest mic lac standuri proaste nu exista, toate dau peste daca esti disciplinat.

Revenind insa la oile noastre (pardon, crapii nostrii), odata ajunsi pe balta, am descarcat echipamentul si primul lucru pe care l-am facut de aceasta data a fost altul decat sa-mi montez tabara ca de obicei, culmea, m-am trezit cu cobra in mana si imbratisat cu galeata de boilies-uri Orient Express de la Secret Baits, asa ca, ce era sa fac, m-am apucat de nadit cu o atentie sporita la luciul apei in incercarea de a observa eventualele miscari ale pestilor. Dupa cum ma asteptam, primele semne au aparut intre cablurile din mijlocul apei. Era clar ca nadirea trebuia inceputa de acolo iar bilele de 20 mm pregatite proaspat nu au ezitat in a ajunge la zona tintita. Pe locul unde intentionam sa lansez am inceput sa nadesc cu bile de 16 mm urmand apoi sa incep o nadire alternative pe acelasi pat cu 20 mm abia dupa primele 12 ore.

Innecati in voie buna atat eu cat si prietenul si colegul meu de stand Florentin, ne trezim cu prima trasatura mai repede decat ne asteptam reusind sa aduc pe saltea un frumos comun trecut de 14 kg, caruia ii facuse cu ochiul o montura combi la capatul careia se gasea un snowman format dintr-o bila tare Orient Express de 16 mm si un pop-up de 10 mm de Mulberry Florentine ambele de la acelasi producator. Pana seara reusim sa punem impreuna pe mal alti 5 pesti cu greutati intre 11 si 14 kg.

Din experientele anterioare pe acest lac, cei drept doar doua, stiam ca noaptea activitatea pestilor e foarte slaba, asa ca, oboist fiind, renunt sa mai pescuiesc dupa ora 22.30 hotarat fiind sa dorm (cu indicatii clare de a nu fi trezit J).  Si am dormit dus, din pacate! In dimineata urmatoare Florentin imi comunica zambind ca am gresit crunt, avusese run-uri toata noaptea cu pesti intre 12 si 18 kg si a vazut activitate pe aproape toata balta.

Bun, incerc sa ma calmez cu o cafea si o tigara, mancam apoi bine si trecem  la treaba. Nadim intre cabluri in continuare si apoi in fata lor peste monturi. Trasaturile nu intarzie sa apara si continua in ritm sustinut cu pesti intre 10 si 15 kg, nu schimbam nimic inca la capitolul prezentare, nada functiona excelent, pestii o mancau cu pofta   lasand pe saltea urmele acestei placeri nevinovate. Spre dupamiaza cativa picuri de ploaie ne racoresc, dar nu ne pregatesc pentru urgia ce urma in penultima si ultima zi.

Crapii preferau momelile mici la carlig, ziua pop-up-uri cu nuante de rosu – mov iar noaptea deschise alb-galben , nu iesim din tiparul trasaturilor pana sambata dimineata cand punem pe mal trei pesti  mari la jumatate de de ora distanta unul de altul, 17.5, 18.10 si 18.2 kg primii doi comuni si unul oglinda. Ma hotarasc sa renunt la snowman pe o lanseta si incerc doua bile de 20 mm pe hair, ca si comparatie si nu mica imi e surpriza cand vad ca incep sa prind primii pesti sub 10 kg, wtf ?

In decurs de o ora dupa pranz vremea da clare semne de schimbare si eram convinsi ca ne paste ploaie si furtuna.  Facem rapid curatenie in stand, ferim de ploaie tot ce se poate  si crestem gradele in pahare. Nadim serios, reimprospatam monturile si trec ambele lansete pe doua bile tari de 20 mm Orient direct din galeata, pentru comparatie Florentin ramane pe snowman. Suntem gata chiar in momentul in care incepe sa ploua si sa bata vantul, in perioada urmatoare trasaturile scad in intensitate. In scurtele si rarele pauze cand nu turna cu galeata, aveam  si noi trasatura. Urmarind miscarile pestilor ne dam seama ca majoritatea erau la suprafata inspre malul opus, batut de vant mai devreme. Partea pozitiva pentru noi era ca nu mai prindeam pesti sub 13.5 kg.

Dupa lasarea intunericului ploaia nu se opreste deloc, creste in intensitate de la ora la ora, toarna cu galeata si ne oblige la pause lungi sub umbrele nestingheriti de vreo trasatura timp de cateva ore. Dupa povesti cu partide de pescuit si nebunii din vremuri de mult apuse pe Flore il cheama cortul si pleaca la somn, decis sa mai raman, ciugulesc ceva de mancare, bineinteles in speranta unei trasaturi care sa ma prinda altundeva decat la adapostul sacului de dormit, nu zic bine ca hangerul batului din dreapta se ridica incet in tipatul scurt al senzorului. Cu gluga pe cap (sa nu ma ploua in gat J) fug la lanseta strigand-ul pe Flore sa ma acompanieze.   A urmat jumatate de ora de dril in apropierea malului pe o ploaie torentiala, reusind  la final  sa aduc pe saltea un superb exemplar de crap comun de 20,5 kg, impecabil. Nici o sansa de poze asa ca intra la sac pana dimineata pentru sedinta foto. Bucurosi si impliniti, cu cireasa de pe tort atarnand de snur pe marginea pontonului, inchinam un paharel si ne linistim privind balta in semiintuneric, reusisem tot ceea ce ne-am propus, cantitate si calitate la o nada cel putin diferita de aproape tot ceea ce am incercat pana acum un an si cu o combinatie de fainuri, condimente si arome ce o recomanda ca fiind una inedita cu un viitor plin de capturi memorabile.

Dimineata ne spulbera orice speranta de a pleca catre casa uscati, ploua torential fara oprire si ne trebuie destul de mult pana sa ne hotaram sa incepem stransul bagajelor. Mai avem cateva trasaturi si reusesc primele doua rateuri ale partidei, nu mai conteaza insa, dupa cateva ore petrecute in ploaie reusim intr-un final, ultimii, sa incarcam masina si lasam in urma o partida si o balta de exceptie.

by Gabi Tilea

Mai multe poze de la aceasta partida gasiti in galeria foto a site-ului aici, sau pe pagina noastra de Facebook.